Savunmalar Genel Bakış
Savunmalar, Mıntıkalar için güçlendirilebilir duvarlar, kapılar ve muhafızlardır
Bir Mıntıkaya baskın yapmak ya da fethetmek için bu Savunmaları aşmanız gerekecek
Savunmalar, Mıntıkanın Savunma Puanları kullanılarak inşa edilebilir ve güçlendirilebilir
Mıntıka sahibi değiştiğinde veya Lonca Sezonu bittiğinde tüm Savunmalar sıfırlanır
Savunma Puanları
Her Mıntıka Savunma Puanı üretir ve bu puanlar Mıntıka sahibi değiştiğinde yok olmaz
Savunma Puanları, İşlek Saatlerin bitiminde üretilir
Daha yüksek Güç Seviyesine sahip Mıntıkalar daha fazla Savunma Puanı üretir
Savunma Puanları, Lonca Sezonu boyunca sürer ve sezon sonunda sıfırlanır
Güçlendirme
Savunmalar her zaman önceden tanımlanmış gruplar halinde güçlendirilir
Güçlendirmeler, sadece bir İşlek Saatlerin sonu ile bir sonraki İşlek Saatlerin 30 dakika öncesi arasındaki zaman diliminde başlatılabilir
Duvarlar ve Kapılar:
Güçlendirme için taş bloklar ve Savunma Puanları gereklidir
Yapı güçlendirmeleri her zaman bir sonraki İşlek Saatlerin sonunda tamamlanır
Muhafızlar
Güçlendirme için Gümüş ve Savunma Puanları gereklidir
Muhafızlar derhal güçlendirilir ama bir sonraki İşlek Saatlerin sonuna kadar tekrar güçlendirilemez
Muhafızlar artık Savunma Puanları ile güçlendirilebildiğinden, Kule Seviyesine göre güçlenmezler
Gözcü Büyücüler ve Özümleyici Büyücüler güçlendirilemez
Her güçlendirme için gereken kaynak miktarı, bölgenin Kalite Seviyesi ile birlikte artar
Bu yalnızca taş blokları ve Gümüşü etkiler. Gerekli Savunma Puanı, Kalite Seviyesine göre artmaz.
Savunmaları güçlendirmek için yeni Lonca Hakkı “Mıntıka Savunmalarını Yönet” gereklidir
Savaş Öncesi Aşama ve İşlek Saatler
- İşlek Saatlerden 30 dakika önce Savaş Öncesi Aşama başlar ve tüm kapılar kapatılır
- Kapalı bir Mıntıka içindeki tüm düşmanlar dışarı ışınlanır (sadece Savunma duvarları en az bir kez güçlendirildiğinde geçerlidir)
- Savunma yapıları, her zaman onlara yönelik hasarı %100 azaltan bir Kuvvet Kalkanı ile korunur
- Kuvvet Kalkanı, yalnızca İşlek Saatler sırasında bir Kuşatma Sancağı yükseltilerek zayıflatılabilir
Kuşatma Sancakları
- Artık bir Mıntıkaya baskın yapmak ya da fethetmek için Kuşatma Sancağı gereklidir
- Bunlar Alet Üretimhanesinde zanaatı yapılabilecek yeni eşyalardır
- Kader Panosunda kendi zanaat uzmanlık bağlantı noktaları vardır
- Bir Lonca, İşlek Saatler sırasında bir düşman Mıntıkasının yakınında Kuşatma Sancağı kullanabilir
- Yükseltilmiş bir Sancak, Mıntıkanın Kuvvet Kalkanını yavaş yavaş zayıflatarak Savunmaların hasar almasını mümkün kılar
- Yükseltilmiş bir Sancak, Lonca üyeleri tarafından Enerji Kristali gibi taşınabilir
- Düşen bir Sancak 10 dakika içinde kaldırılmazsa kaybolur
- Düşmanlar düşen Sancağı odaklayarak bu süreyi 5 dakikaya düşürebilir
- Sancaklar ayrıca taşıyıcıya savunma güçlendirmesi ve menzili içindeki tüm müttefiklere saldırı hızı güçlendirmesi sağlar
- Her Lonca bir bölgede yalnızca tek bir Sancak yükseltebilir
- Önceki İşlek Saatler sırasında bir saldırı ilan edilmişse, yükseltilmiş Sancak, Fetih Sancağına dönüşür.
- İşlek Saatlerin ilk 15 dakikasında herhangi bir Sancak yükseltilmezse, saldırı bildirimi otomatik olarak pasif hale gelir.
- Devam eden bir Fetih sırasında Mıntıkanın muhafızları güçlendirilir
Kuşatma Çekici
- Yıkım Çekiçleri, Kuşatma Çekici olarak yeniden isimlendirildi
- Duvarlara ve kapılara saldırmak için bir Kuşatma Çekici gereklidir
- Müttefikler, duvarları ve kapıları onarmak için Kuşatma Çekici kullanabilir
Savunma Kapıları
- İşlek Saatler sırasında, Savunma Kapıları manuel olarak açılabilir ve kapatılabilir
- Bunun için “Savunma Kapısını Aç/Kapa” Lonca hakkı gereklidir
- Ancak Savunma içeresindeki herhangi bir düşman da kapıları açabilir
- Kapıdaki Kristal, müttefiklerin kapıdan ışınlanmasını mümkün kılar
- Kapıların iki sağlık çubuğu vardır: ilki Kristal için, ikincisi kapı için
- Kapı onarılabilir ama Kristal onarılamaz
- Mıntıkaların herkes için oynanabilir bir alan olmasını sağlamak amacıyla, İşlek Saatler dışında Savunma Kapıları her zaman açıktır
Mıntıka Aktivite Sandıkları
- Mıntıkalar aracılığıyla kontrol ettikleri bölgelerde aktif olan Loncaları ödüllendirmek ve aynı zamanda, bu Mıntıkalara baskın yapmaya yönelik ek bir teşvik sunmak amacıyla, Mıntıka Aktivite Sandıklarını ekledik.
Bu sandıklar Kristal Ligi Savaş Kasalarının yerini alacak.
- Bölgedeki herhangi bir oyuncu düşman öldürdüğü, ganimet sandığı açtığı, toplayıcılık ya da balıkçılık yaptığı için ganimet kazandığında, küçük bir ihtimalle zulaya ek ganimet eklenebilir
- Bu aktiviteler aracılığıyla oluşturulan ganimet miktarı, Mıntıka Kulesinin Güç seviyesine bağlıdır; sınırlanmamış komşu bölgelerdeki aktiviteler de zulaya bu oranın %25’i değerinde ganimet ekler
- Avalon Yolları buna dahil değildir
- Oyuncular bu zulaya erişemez
- 24 saat sonra, İşlek Saatlerin başlangıcında, zuladaki en değerli ganimetler Mıntıka Aktivite Sandığına taşınır
- İşlek Saatler sırasında Mıntıka sahipleri sandığı açamaz ama diğer Loncalar Mıntıkaya baskın yapabilir, sandığın korumasını kırabilir ve bu eşyaları çalabilir
- Ancak baskın yapmak bu eşyaların %30'unu rastgele şekilde yok eder
- İşlek Saatlerden sonra herhangi bir Lonca üyesi sandığın içeriğini kontrol edebilir ama sadece "Aktivite Sandığı Erişimi" Lonca hakkı olan üyeler bu sandıktan ganimet alıp güvenli bir yere taşıyabilir
- Dünya Haritasındaki Mıntıka Bilgilerinden mevcut birikmiş tahmini değerin yanı sıra ortalama tahmini değer görüntülenebilir. Bu sayede oyuncular, bu sandıkların baskın yapmaya ya da korumaya değip değmeyeceğine karar verebilirler.
Mıntıka Değişiklikleri
- Dış Diyarlar'daki tüm Mıntıkalara beş yeni düzenden biri verildi
- Çiftçilik arazilerinin sayısı yarı yarıya azaltıldı ama ürün çıktısı iki katına yükseltildi
- Artık Kuleden Kristal Ligi karşılaşmalarına kaydolamayacaksınız
Sezon Değişiklikleri
Sezon İsimleri
- 23. Sezon'dan itibaren Lonca Sezonları üç sunucuda da aynı adlandırma kuralını kullanacak (yani bir sonraki Lonca Sezonu, tüm sunucularda 23. Sezon olarak adlandırılacak).
İşlek Saatler
- İşlek Saatler yüksek aktivite dönemlerine odaklanmak için yeniden tasarlandı. Albion Amerika (eski adıyla Albion Batı), Albion Asya'ya (eski adıyla Albion Doğu) daha çok benzeyecek şekilde değiştirildi; böylece İşlek Saatler aralığının başından sonuna kadar aksiyon kesilmeyecek.
Albion Amerika İşlek Saatler
- 15:00 → 18:00
- 18:00 → 20:00
- 21:00 → 22:00
- 00:00 (Değişmedi)
- 03:00 → 02:00
- 05:00 → 04:00
- 12:00 → Yeni 04:00 sayacıyla birleştirilerek kaldırıldı
Albion Asya İşlek Saatler
- 02:00 → Yeni 06:00 sayacıyla birleştirilerek kaldırıldı
- 05:00 → 06:00
- 08:00 (Değişmedi)
- 12:00 (Değişmedi)
- 14:00 (Değişmedi)
- 16:00 (Değişmedi)
- 18:00 (Değişmedi)
Kale ve Kale Karakolu sandıklarının kilitleri, bu İşlek Saatler başlamadan bir saat önce, bittikten bir saat sonra ve İşlek Saatler arasında her saat başı açılacak. Bu durum Kale sayaçları arasında iki saatlik boşluk oluşmasına neden olduğundan, Kale sandıklarının kilitlilik süresi (120 dakikadan) 60 dakikaya düşürüldü.
Kilit Açılma Zamanları tam olarak aşağıdaki şekildedir:
Albion Amerika:
- 17:00
- 19:00
- 21:00
- 23:00
- 01:00
- 03:00
- 05:00
Albion Avrupa:
- 11:00
- 13:00
- 15:00
- 17:00
- 19:00
- 21:00
- 23:00
Albion Asya:
05:00
07:00
09:00
13:00
15:00
17:00
19:00
Kalın fontta gösterilen zamanlar, cumartesi ve pazar günleri Efsanevi doğuşlardır. Daha önce üç sayaç olduğundan, geri kalan Efsanevi Kale ve Kale Karakolları, hafta boyunca normal doğuş periyodlarında rastgele bir şekilde doğacaktır.
Dünya Baş Düşmanları
- Bakım çalışmalarıyla çatışmaması için, artık Albion Asya'daki Dünya Baş Düşmanları her çift sayılı saatte (UTC) bir doğacaktır.
Sezon Kazananı Heykelleri
- Sezon Kazananı Heykelleri, 23. Sezon'dan itibaren tüm sunucularda aynı olacak ve artık Loncalar tarafından tasarlanmayacaktır.
- İzleyici Modu
- Yeni İzleyici Modu, üçüncü taraf oyunculara Arena savaşlarını izleme yeteneği vererek içerik oluşturucuların kendi düzenledikleri savaşları ve turnuvaları yayınlamasına olanak tanıyor.
-
- Özel karşılaşmalarda artık katılımcılar tarafından görülemeyen ve oyun üzerinde hiçbir etkisi olmayan bir izleyici davet etme seçeneği bulunuyor.
-
- Özel karşılaşma ayarlanırken kullanıcı arayüzü izleyici ekleme seçeneğini içerecek
- İzleyiciler savaştaki aktif katılımcılara benzer şekilde daveti kabul veya reddedebilirler
- Organizatör aynı zamanda izleyiciyse kendisini bu şekilde davet etmelidir
- Karşılaşma sırasında:
-
- İzleyiciler kameranın hangi oyunculara ya da haritanın hangi bölümlerine odaklanacağını seçebilir
- İçerik oluşturucular karşılaşma bitmeden yayını bitirmek isterlerse, karşılaşmayı istedikleri zaman terk edebilirler
- Yeni Kristal Silahlar
- Bu güncelleme, kendi eşsiz büyülerine sahip üç yeni Kristal Silah tanıtıyor (not: silah ve büyü adları, güncelleme yayınlanmadan önce değişebilir).
-
- Kutup Asası (Buz Asası): Siz özgürce hareket ederken, Kutup Yayılımı hedeflenen yöne kesintisiz bir şekilde buz sarkıtları ateşler.
- Hayalet İkizbıçak (Sopa): Hayalet Bıçak, düşmanlarınızı keserek ilerleyen hayaletler çağırmanızı sağlar ve son hayaletin güçlü vuruşuyla sona erer.
- Kristal Orakçı (Balta): Amansız Saldırı etrafınızdaki bir alanı işaretler. Bu alandayken, hızlı, güçlü, bekleme süresi az ve başarıya ulaşırsa diğer tüm silah büyülerinin bekleme süresini azaltan bir darbeye erişim kazanırsınız.
- Bu silahların zanaatı için gerekli eserlere 23. Sezon'un sonunda erişilebilecektir.
-
- İzleme Değişiklikleri
- Siyah Bölgelerde izleme, özellikle yalnız maceracılar için tehlikeli bir iş olabilir. Gözlemlediğimiz yaygın bir taktik, bir grubun avcıya ulaşmak için hedefin konumunu kuşatmasıdır.
-
- Daha önce, avı yarıda bırakıp yeni bir ava başlamak dışında, bu durumla başa çıkmanın bir yolu yoktu. Sonuç olarak, en az bir kez hedef alınan hedefler, artık savaşta olmasalar bile bir süre sonra kaçacak ve yalnızca avcının bildiği yeni bir konuma geçecek.
- Toprak Ana
-
- Sağlık yeniden ayarlandı ve artık aşağıdaki miktarlarda artacak:
- 6 oyuncu: %10
- 7 oyuncu: %18
- 8 ve üzeri oyuncu: %24
- Yıldırım Darbesi hasarı her aşama için %20 azaltıldı:
- Aşama 1
- Merkez: 400 → 320
- Orta Yarıçap: 200 → 160
- Dış Yarıçap: 100 → 80
- Aşama 2
- Merkez: 800 → 640
- Orta Yarıçap: 400 → 320
- Dış Yarıçap: 200 → 160
- Aşama 3
- Merkez: 1200 → 960
- Orta Yarıçap: 800 → 640
- Dış Yarıçap: 400 → 320
- Yıldırım Darbesinin birden çok kez vurması sorunu düzeltildi
- Cinnet hasarı %20 azaltıldı:
- 500 → 400
- Ek Değişiklikler ve İyileştirmeler
- Albion Asya
-
- Albion Asya'nın açılışı için artırılan düşük kademe kaynak doğuş oranları, Albion Amerika ile eşitlenecek şekilde düşürüldü
- Zanaat Değişiklikleri
-
- Nadir İksirlerin parti büyüklüğü iki katına (5'ten 10'a) çıkarıldı ama Nadir Malzeme gereksinimi aynı kaldı. Böylece Nadir Malzeme başına zanaatı yapılabilecek İksir miktarı iki katına çıktı.
- Toplayıcılık Zırhı zanaatı için gereken kaynaklar, diğer Zırhlarla uyumlu şekilde 8'den 16'ya çıkarıldı.
- Çanta ve İçgörü Çantası zanaatı için gerekli Öğrenme Puanları %50 azaltılarak diğer aletlerle uyumlu hale getirildi.
- Kader Panosundan İzleme Aleti Zanaatı için gerekli toplam Odak Uzmanlığı artırılarak diğer aletlerle uyumlu hale getirildi.
- Büyü Simgeleri
-
- Zıpkın (Mızraklar) ve Sabitleyen Eziş (Kargılar) için yeni büyü simgeleri eklendi
- Okunabilirliği artırmak için Hançer büyüsü simgelerinin renk ve kontrastları değiştirildi
- Ek Değişiklikler
-
- Artık saldırıldığında ya da onarılırken Yapılar ve Mobilyaların kademesi görüntülenmekte
- İnkârcılar Dinamit düşmanların Büyük Bomba hasarı artık yansıtılamıyor
- Efsunlanmış Rastgele Hazırlanmış Zindanlar artık 3. kademe bölgelerde ortaya çıkmıyor çünkü bu aşamada oyuncular için biraz fazla zorlar
- Savaş Dengesi Değişiklikleri
- Çekiçler
-
- Diz Darbesi büyüsü kaldırıldı (tüm Çekiçler)
- Yeni büyü eklendi: Kuvvetli Savuruş (tüm Çekiçler)
- Hedeflenen yöne doğru 2m atılarak o yöndeki tüm düşmanları 3m savurun
- Çekicinizi sallayarak vurduğunuz tüm düşmanlara 94 fiziksel hasar verin
- Vurulan düşman herhangi bir kitle kontrol etkisi altındaysa, ekstra 48 fiziksel hasar verin
- Ağır Eziş büyüsü kaldırıldı (tüm çekiçler)
- Yeni büyü eklendi: Sismik Sarsıntı (tüm çekiçler)
- 2sn boyunca odaklanarak çekicinizi art arda yere vurun
- Vurma Süresi: 0,4sn | 0,8sn | 2sn
- Hasar: 70 | 70 | 140
- Yarıçap: 3m | 3m | 5m
- Baltalar
-
- Morgana Kuzgunu (Leşgetireni)
- Bekleme Süresi: 18sn → 15sn
- İyileştirme Zayıflatma: %30 → %40
- Süre: 5sn → 4sn
- Kanama tiki: 5 → 3
- Tik başına hasar: 18,12 → 30,2 (toplam kanama hasarı aynı)
- Buz Asaları
-
- Donmuş Cehennem (Buz Sarkıtı Asası)
- Sabit Durma Süresi: 0,4 → 0,3
- Gürzler
-
- Savunma Darbesi (tüm Gürzler)
- Etkilenen maksimum müttefik: 5 → 10
- Muhafız Rünü (tüm Gürzler)
- Direnç Katsayısı: 0,25 → 0,225
- Doğa Asaları
-
- Şifa Çiçeği (tüm Doğa Asaları)
- Bekleme Süresi: 3sn → 2,5sn
- Mızraklar
-
- Zıpkın (tüm Mızraklar)
- Fırlatma Hızı: 19,4 m/sn → 23,3 m/sn
- Miğferler
-
- Alev Nefesi (Büyücü Başlığı)
- Bekleme Süresi: 30sn → 20sn
- Tik başına hasar: 44 → 33
- Growing Rage (Kraliyet Kapüşonu)
- Ekleme başına hasar artışı: %4 → %5
- Avalon Işını (Masumiyet Başlığı)
- Anında hasar: 160 → 80
- Ekstra DoT Etkisi (1 kere eklenebilir)
- Tik: 2 (çarptıktan 1sn sonra başlar)
- Hasar: Tik başına 40
- Zırhlar
-
- Öç Alma (Ehil Cesaret Zırhı)
- Odaklama süresi: 2sn → 3sn
- Ayakkabılar
-
- Ethereal Form (Fey Sandals)
- Dönüşüm Gecikmesi: 1,5sn → 2sn
- Temel Hareket Hızı: %20 → %40
- Ekleme Hareket Hızı: %20 → %16
- Art Görüntü (Sisli Diyar Gezgini Ayakkabısı)
- Bekleme Süresi: 20sn → 15sn
- Binekler
-
- Kristal Işını (Gezici Tabya)
- Bekleme Süresi: 6sn → 7sn
- Maksimumum hedef: 25 → 15
- Hasar: 24 → 0 (kaldırıldı)
- Azalan Getiriler
-
- Maksimum Sersemletme AG Süresi: 10sn → 5sn
- Maksimum Kök AG Süresi: 10sn → 5sn
- Maksimum Sessizleştirme AG Süresi: 10sn → 5sn
- Maksimum Dönüşüm AG Süresi: 10sn → 5sn
- Düzeltmeler
- Arapça ve Türkçe yerelleştirmede çeşitli düzeltmeler ve iyileştirmeler yapıldı
- Büyü düzeltmeleri:
- Tektonik Kayma (Toprak Rünü Asası): Tektonik Darbe savurması artık Zorunlu Hareket sayılmaktadır
- Gölge Sırtı (Hançerler): Hedefe ulaştıktan sonra bağışıklığın devam etmesi sorunu düzeltildi
- Hava Kompresörü’nün (Gürzler) Zorunlu hareket bağışıklığını göz ardı etmesi sorunu düzeltildi
- Diken Tohumu’nun (Doğa Asaları) Zorunlu hareket etkilerini göz ardı etmesi sorunu düzeltildi
- Saplama Darbesi (Mızraklar) ve Buz Yanığı (Buz Asaları) için hatalı menzil göstergeleri düzeltildi
- Ezip Geç'in (Seherkesiciler) silindiğinde bir düşmana çarptığı halde hasar vermemesi sorunu düzeltildi
- Arındırıcı Duman'ın (Cesaret Miğferleri) Fort Sterling Şampiyonu'nun Hammerfall zayıflatmasını arındırmaması sorunu düzeltildi
- Uluma'nın (Paralı Asker Kapüşonları) yüksek ping'li rakiplere birden çok kez hasar vermesi sorunu düzeltildi
- Adrenalin Takviyesi’nin, hareket güçlendirme silme ile tamamen ortadan kaldırılmaması ve otomatik saldırı ile yeniden uygulanabilmesi sorunu düzeltildi
- Kederli Ruh'un gerçekleştirilme sırasında köklenmesi durumunda istenilen yönde gerçekleşmemesi sorunu düzeltildi
- Oyun sırasında yeniden bağlanmanın büyülerin bekleme süresine girmesine neden olması sorunu düzeltildi
- Kullanıcı arayüzü düzeltmeleri:
- Bir arkadaşlık daveti kabul edildikten sonra hata mesajı görüntülenmesi sorunu düzeltildi
- Arena Karşılaşma İstatistikleri arayüzünün ölümden sonra kısmen gizlenmesi sorunu düzeltildi
- Eşya Ayrıntıları arayüzünün araç ipuçlarında kısmen farklı değerler görüntülemesi sorunu düzeltildi
- Lonca Bulucu arayüzünde sayfaların hızlı bir şekilde değiştirilmesinin metinlerin çakışmasına yol açması sorunu düzeltildi
- Sohbette paylaşılan Uyandırılmış Eşyaların tıklandığında hata vermesi sorunu düzeltildi
- Başlangıç Şehri eğitici keşif seferinin bitirildiğinde tamamlanmış olarak kaydedilmemesi sorunu düzeltildi
- Ek grafik, kullanıcı arayüzü, arazi, animasyon, ses ve yerelleştirme düzeltmeleri