Temeller güncellemesi 15 Nisan'da yayınlanıyor ve Albion Online'daki savaşı yeniden şekillendirmeyi vaat ediyor. Bu güncellemenin merkezinde mıntıkalara gelecek üç yeni büyük özellik yer alıyor: Savunmalar, Kuşatma Sancakları ve Mıntıka Aktivite Sandıkları. Oyun Yöneticisi Robin Henkys, güncellemenin yayınlanmasından önceki bu Geliştirici Günlüğünde, bu özellikler hakkında daha fazla bilgi vermek ve oyunun geleceği için ne anlam ifade ettiğini açıklamak üzere koltuğuna oturuyor.
VIDEO
Savunmalar Güncellemeleri
Sıradaki Lonca Sezonunun başında tüm mıntıkalar güncellenmiş bir düzene sahip olacak:
Olası beş farklı düzen var
Bunlar farklı doğal engeller ve Savunma yükseltmeleri için olanaklar sunuyor
Mıntıkalar, Savunma Puanları üretir:
Her sezonun başlangıcında üretim başlar
Her sezonun sonunda sıfırlanır
Mıntıkada üretilen puan miktarı, mıntıkanın Enerji Seviyesine bağlıdır
"Savunmaları Yönet" lonca iznine sahip oyuncular, bu puanları mıntıkanın Savunmalarını geliştirmek için kullanabilir. Yükseltebileceğiniz üç unsur vardır: Muhafızlar, Duvarlar ve Geçitler.
Muhafızlar
Muhafıza tıkladığınızda, o Muhafız grubunun yükseltme arayüzünü açarsınız:
Yükseltmenin maliyeti ve etkileri görüntülenir
Kabul ettikten sonra lonca hesabından anında Gümüş alınır
Ardından Muhafız grubu anında yükseltilir
Bir Muhafız grubu günde yalnızca bir kez yükseltilebilir
Duvarlar ve Geçitler
Duvara veya geçite tıkladığınızda, o grubun yükseltme arayüzünü açarsınız:
Yükseltmenin maliyeti ve etkileri görüntülenir
Ancak yükseltmeler, sıradaki İşlek Saatler'den sonra etkisini gösterir
Böylece duvarlar ve geçitler, ilan edilen bir saldırıya karşılık olarak yükseltilemez
İşlek Saatler'de duvarlar ve geçitler, düşmanların mıntıkanıza girmesini engeller:
Düşmanların, bu savunmaları bir Kuşatma Çekici ile yıkması gerekir
Ayrıca savunucular da duvarları ve geçitleri tamir etmek için Kuşatma Çekici kullanabilir
Yükseltilmiş duvarların ve geçitlerin daha fazla sağlık puanı olur ve bunları onarmaları için savunanlara daha fazla zaman kazandırırlar
Savunma Geçitleri
Her bir geçitin içerisinde bir kristal bulunur ve böylece savunanlar hızlıca geri çekilmek için geçitten ışınlanabilirler:
Kristal yok edilirse bu yetenek, savaşın geri kalanı boyunca etkisiz hale gelir
Kristal yok edildiğinde geçit hasar alabilir
Geçitler onarılabilir ancak kristaller onarılamaz
Geçitler şu şekilde açılabilir:
"Savunma Geçitlerini Aç/Kapat" izni ile savunanlar tarafından
Geçitlerin içerisine giren saldırganlar tarafından
Bu nedenle savunanların geçitleri açarken dikkatli olmaları gerekir çünkü saldırganlar içeri hücum etmeye çalışabilir.
Kuşatma Sancakları
Mıntıkalar, günün büyük bir kısmında Mıntıka Kristali tarafından saldırılara karşı korunur. Ancak İşlek Saatler'de bu koruma, yeni Kuşatma Sancakları ile zayıflatılabilir:
"Kuşatma Sancağını Kaldır" iznine sahip ve envanterinde Kuşatma Sancağı olan oyuncu, Sancağı kaldırabilir.
Daha önce ilan edilmiş bir saldırıları yoksa savunan loncayı uyarmak için bir Baskın Sancağı kaldırırlar.
Daha önce ilan edilmiş bir saldırıları varsa Fetih Sancağı kaldırırlar
Sancak, İşlek Saatler'in ilk on beş dakikasında kaldırılmalıdır
Böylece mıntıkanın Muhafızları önemli ölçüde güçlenir
Kaldırılan bu Sancaklardan herhangi biri mıntıkanın Güç Kalkanını azaltacaktır; ayrıca duvarların ve geçitlerin hasar görmesine neden olur
Belirli bir duvara herhangi bir zamanda kaç oyuncunun saldırabileceğinin bir sınırı vardır
Sancaklar, mıntıka savaşlarını önemli ölçüde değiştirir:
Baskın veya saldırı yalnızca şu durumlarda sona erer:
Sancaktar, mıntıka kulesine ulaştığında ve başarılı bir şekilde kanalize olduğunda
Savunan, Sancaktarı öldürdüğünde ve Sancak kaybolana kadar onu kontrol ederse
Sancaktar mıntıkanın yakınından ayrılırsa Sancak düşer
Saldıranlar, İşlek Saatler'in sonuna kadar başarılı olamazlarsa, savunanlar galip ilan edilir
Kuşatma Sancakları, mıntıka savaşlarının fiilen İşlek Saatler sırasında gerçekleşmesini sağlar. Ayrıca Sancağı yeterince uzun süredir kontrol ettiklerinde savunanların, bir saldırıyı erkenden sona erdirmelerine imkan tanır. Baskın durumunda net bir başlangıç noktası vardır ve savunanların mıntıkaya akın etmelerine izin verilir.
Savaştan sonra yıkılan duvarlar ve geçitler, öldürülen Muhafızlar yeniden doğar. Ancak mıntıka fethedilirse aşağıdakiler gerçekleşir:
Mıntıkanın yükseltmeleri yok edilir
Harcanan Savunma Puanları, yeni sahiplerine aktarılır
Böylece yükseltmeye hemen başlanabilir
Savunma yükseltmeleri de sıfırlama günlerinde ve her sezonun sonunda sıfırlanır. Böylece ekonomide taşa olan sürekli talebi sürdürür ve sistemin sezonlar arasında ayarlanabileceği anlamına gelir. Yükseltmelerin maliyeti, bölgenin kalite seviyesine göre etkilenir.
Mıntıka Aktivite Sandıkları
Yeni Mıntıka Aktivite Sandıkları da geliyor:
Bunlar mıntıka kulesinin yanında yer alır
Her gün, İşlek Saatler'in başında sandıklar doldurulur
Yerel ve bağlı bölgelerdeki PvE aktivitesi, sandıkların neyle doldurulacağını belirler
Düşmanları öldürmek, toplayıcılık ve balıkçılık sandığı ganimetle doldurma şansı oluşturur
Mıntıkanın sahibi olan lonca, İşlek Saatler'in sonunda bu ganimeti alabilir. Ancak sandık, daha önceden kuleye ulaşan baskıncılar tarafından yağmalanabilir; bu durum daha güçlü Savunmalar inşa etmeleri için oyuncuları teşvik eder.
Bu nedenle Savunmalar, Albion'daki mıntıka savaşlarına gelecek büyük bir değişikliği temsil etmektedir:
Loncalar, Savunmaları nasıl yükseltecekleri konusunda strateji oluşturabilirler
Saldıranlar, içeri girmek için yeni taktikler planlayabilir ve yapılar oluşturabilirler
Mıntıka Aktivite Sandıkları, mıntıkaların çekiciliğini ve loncaların mıntıkalarında yaşanan aktivitelere karşı tepkilerini etkiler
Savunmaların sadece bir başlangıcı olan bu güncelleme, gelecekte daha fazla gelişimenin ve genişlemenin kapısını açmaktadır. 15 Nisan'da bizlerle buluşacak Savunmalar'daki diğer özelliklerle birlikte sonraki sezonun başlangıcını merakla bekliyoruz. Görüşürüz!
Resmi Kaynak: https://albiononline.com/news/dev-talk-fortifications